lördag 16 januari 2010

Kosttillskott & annat gott 1

Det finns en ofantlig massa olika tillskott att ta. Vissa är säkert obefogade, men många är faktiskt väl värda sitt pris. Bitten Jonsson och Sanna Ehdin rekommenderar följande fyra tillskott. Jag har valt dessa fyra sorter. Givetvis kan du välja andra varianter.

Glutamin:
GlutImmune glutaminpulver.
Läs mer på Well Wisdom och Firma-Vita.
Jag handlar den på Örtagubben

Matsmältningsenzymer:
Holistics Cellenzym




Probiotika:
Probion Daily

Jag gillar denna då den går bra att krossa och lägga i dotterns välling. Den funkar utmärkt tillsammans med fiskolja för att minska makens atopiska eksem.


Jag beställer både Cellenzym och  Probiotika på nätet hos Shopping 4 net, som generellt sett har väldigt bra priser.

Kokosfett, kallpressat, luktfritt
Biofood Kokosfett Ekologiskt
Köper jag oftast i hälsokostbutik, men kan köpas på nätet för 45-55 kr.

Alpas-shop
Bodystore
Ekodirekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar